Informatique et systèmes de communication
- Admission : /fr/formation/bachelor/informatique-et-systemes-de-communication/admission/
- Programme de formation : /fr/formation/bachelor/informatique-et-systemes-de-communication/programme-de-formation/
- Structure des études : /fr/formation/bachelor/informatique-et-systemes-de-communication/structure-des-etudes/
- Perspectives : /fr/formation/bachelor/informatique-et-systemes-de-communication/perspectives/
- Mobilité : /fr/formation/bachelor/informatique-et-systemes-de-communication/mobilite/
- Personnes : /fr/formation/bachelor/informatique-et-systemes-de-communication/personnes/
- Admission : /fr/formation/bachelor/informatique-et-systemes-de-communication/admission/
- Programme de formation : /fr/formation/bachelor/informatique-et-systemes-de-communication/programme-de-formation/
- Structure des études : /fr/formation/bachelor/informatique-et-systemes-de-communication/structure-des-etudes/
- Perspectives : /fr/formation/bachelor/informatique-et-systemes-de-communication/perspectives/
- Mobilité : /fr/formation/bachelor/informatique-et-systemes-de-communication/mobilite/
- Personnes : /fr/formation/bachelor/informatique-et-systemes-de-communication/personnes/
Programme de formation
Filière:
Informatique et systèmes de communication
Orientation:
Réseaux et systèmes
Module: Expression
Descriptif de cours
Retour-
Objectifs
To master the four skills of listening, speaking, reading and writing at (pre)intermediate level, or even advanced, according to the learners' admission levels and grouping (streaming/tracking).At the end of the module students should be able to:
- communicate effectively on general topics, both orally and written;
- demonstrate a working knowledge of English in a wide range of situations and topic areas.
-
Contenu
Emphasis is placed on all four language skill development areas, with a balance of language structure (grammar) and practical usage. More precisely:
- Emphasis is placed on all four language skill development areas, with a balance of language structure (grammar) and practical usage. More precisely:
- enlarging and acquiring everyday vocabulary (Threshold level) as well as idiomatic expressions and colloquialisms;
- practising oral skills (listening and speaking) through systematic training and meaningful activities (such as tape listening, conversations, role playing, presentations, etc.)
- practising written skills for the industrial world (reading general and scientific/vocational texts, writing compositions, letters...)
- general approach to lifestyles and cultures of the English-speaking world.
Focus is on authentic material (wide range of accents, unrestricted vocabulary and natural speech, etc.) and teamwork.
Forme d'enseignement et volume de travail
Cours magistral (y compris exercices)
32 périodes
Spécification du cours
Année de validité
2023-2024
Année du plan d'études
1ère année
Semestre
Automne
Programme
Français,Bilingue
Filière
Informatique et systèmes de communication
Langue d'enseignement
Anglais
Identifiant
B1C-ENG1-CEMS
Niveau
Intermédiaire
Type de cours
complémentaire
Formation
Bachelor
Modalités d'évaluation
- Contrôle continu: travaux écrits, Présentations, Le niveau du cours (ou l'éventuelle dispense) sont clarifiés la première semaine de cours selon les indications des enseignant-e-s concerné-e-s.
Enseignant(s) et/ou coordinateur(s)
Emmanuelle Bourguet, Santiago Cruz, Corinne Hager Jörin, Orbal Jones